Show Info

© 2018 Meda Norbutaite

Blog

FIGURATION CTRITIQUE 2025

Bastille Design Center, PARIS

__________________________________________

Paroda SVEIKI GYVI, MAESTRO PRANCIŠKAU SMUGLEVIČIAU

Žemaičių dailės muziejus, Plungė

Dalyviai:  Felicija Dudoit, Živilė Jasutytė, Danielius Rusys, Raimondas Gailiūnas, Ieva Skauronė, Robert Bluj, Sigitas Staniūnas, Aurimas Eikdukaitis, Rimas Zigmas Bičiūnas, Konstantinas Bogdanas, Meda Norbutaitė, Gintaras Palemonas Janonis, Paulius Juška, Adelė Liepa Kaunaitė, Vytautas Kaunas, Arūnė Tornau, Andrius Makarevičius ir kiti.

 . Meda Norbutaitė, „EUROPOS PASIRINKIMAS“, 2024, drobė, aliejus, 150×200 cm

„Europos pasirinkimas“ – tai šiuolaikinė meninė reinterpretacija klasikinės mitologinės scenos „Europos pagrobimas“, kurioje vietoje mitinio jaučio pasirodo juodmargė karvė, o ant jos – dvi merginos: šviesiaodė ir tamsiaodė. Šis simbolinis vaizdas kalba apie šiandieninę Europą – daugiatautę, nevienalytę, besirenkančią tarp istorinių tapatybių ir šiuolaikinių vertybių, atsisakančią senųjų galios hierarchijų, nebe pagrobimo, o pasirinkimo metafora. Atsisakoma patriarchalinės, hierarchinės naratyvo prigimties ir siūloma alternatyvi, daugiabalsė Europos vizija. Čia Europa ne pagrobiama, o pati renkasi – kryptį, tapatybę, vertybes.

Kūrinio autorė sąmoningai įsitraukia į vizualinį dialogą su Pranciškaus Smuglevičiaus kūryba – ne mėgdžiodama, bet polemizuodama. Kaip ir Smuglevičius, ji pasitelkia mitą kaip kultūrinį komentarą, tačiau šiuolaikinis kontekstas verčia perrašyti mitą iš naujo. Jei Smuglevičius mitologiją traktavo kaip didingą ir griežtą civilizacinį pasakojimą, tai Norbutaitė perkuria šią tradiciją iš dabarties perspektyvos: iš patriarchalinės, vienalyčio herojaus pozicijos pereinama prie atviresnio, jautresnio naratyvo. Lyties tapatybė čia nebeapibrėžiama vienareikšmiškai – figūros ištrūksta iš klasikinės reprezentacijos kanonų, tampa savarankiškos, daugiaprasmės. Kūrinys jungia klasikinę ikonografiją su socialiniu komentaru, atverdamas diskusiją apie tai, kas šiandien yra Europa – ne geografinė erdvė, o nuolat kuriama vertybinė platforma. Per mitą kalbama apie lyties, tapatybės ir galios kaitą šiuolaikiniame pasaulyje.

Šis kūrinys išreiškia ir tapatumą, ir prieštarą Smuglevičiui – jungia klasikinės ikonografijos įtaką su aktualiu socialiniu komentaru, permąstant tiek mitą, tiek Europos tapatybės pamatus. Tai pokalbis – atviras ir provokuojantis.

__________________________________________

Medos Norbutaitės ir Pauliaus Ruko paroda #RYŠYS

20/03/2025 – 03/05/2025, Klaipėda Gallery

artnews.lt

Exhibition of Meda Norbutaitė and Paulius Rukas.  Curator – Neringa Poškutė-Jukumienė

Photo – Gintautas Beržinskas

Paroda #ryšys– tai dviejų kūrėjų susitikimas vizualiniame dialoge, kuriame persipina prisiminimai, simboliai ir kūrybinės tapatybės paieškos. Meda Norbutaitė ir Paulius Rukas šįkart tyrinėja tarpusavio sąsajas: kaip menininkai, kaip žmonės, kaip atminties nešėjai. Jų kūrybiniai metodai – tapybos ir skulptūrinio objekto, analoginio vaizdo raiška – čia tampa priemonėmis atrasti bendrą kalbą tarp skirtingų disciplinų, tarp asmeninių ir kolektyvinių patirčių, tarp materijos ir metaforos. Jų vizualios diskusijos – tai minčių ir formų ryšiai, inspiruojantys naujas kūrybines idėjas. Tačiau ryšys čia tampa daugiau nei kūrybine bendryste. Tai ryšys su žeme, kur materialūs objektai įgauna asmeninio ir istorinės praeities sluoksnių. Ryšys su žmonija, kurioje atmintis transformuojasi per laiką ir tampa dalimi bendros kultūros. Ryšys tarp dviejų asmenybių, išlaikant atskirą meninį balsą, tačiau kartu kuriant vieningą kūrinį.
Klaipėdos galerijos erdvė šioje parodoje tampa ne tik eksponavimo vieta, bet ir simboliniu įvietinimu – menininkai sąmoningai renkasi šią aplinką kaip grįžimą į atminties žemėlapį, kur Alsėdžių miestelyje juos jungę prisiminimai tampa bendra parodos dalimi. Sapniškame jų kūrybos lauke persidengia praeities ir dabarties vaizdiniai – nuo ritualinių aukojimų iki šiandien dekanonizuotų religinių simbolių. Menininkai kalba apie praeitį, kuri formuoja dabartį, ir dabartį, kuri neišvengiamai kuria ateitį. Toks laiko santykis tampa šios parodos ašimi. Kiekvienas jų sugrįžimas prie praeities, atminties ar vietos sukuria naują kūrinį, kurį galima suvokti kaip vienos koncepcijos tęstinumą.
Lankytojai turės galimybę pamatyti, kaip dvi skirtingos medijos – Norbutaitės tapyba ir Ruko skulptūriniai objektai, vaizdo projekcijos kino juostos kilpose – kalbasi tarpusavyje, peržengdamos savo disciplinų ribas ir sujungdamos individualius kūrinius į bendrą vizualinį ritmą. Tai pirmoji bendra jų paroda, kurioje ne tik koncepcija, bet ir pati kūrinių forma perauga save – kaip ryšys, kuris niekada nesibaigia.
Meda Norbutaitė – tapytoja, kurios kūryba peržengia tradicines ribas, jungdama baroko ir siurrealizmo elementus su šiuolaikinėmis meno formomis. Jos darbuose regimoji natūra transformuojasi į efemeriškus ženklus, atskleidžiančius dvasines energijas ir sielos apsivalymo temas. Norbutaitės kūrinių reikšmės veda prie intymaus žiūrovo santykio ne tik su kūriniu, bet ir su šiuolaikiniu pasauliu. Pasitelkdama humorą ir sarkazmą, tapytoja daugiausia dėmesio skiria žmogaus savybėms ir elgesio ypatumams, socialinei kritikai. Naujausia Norbutaitės kūrinių serija skatina permąstyti kanoną – įžvelgti naują požiūrį, kreipiant mintis į dabarties suvokimą, šiandieninio žmogaus būdą ir poreikius. Jos kūrinių personažų, simbolių atpažįstamumas skatina kurti alternatyvias suvokimo formas, atskleisti ydas ir aktualijas, kurios būdingos šiuolaikinei visuomenei. Menininkė aktyviai dalyvauja tarptautinėse parodose ir projektuose, o jos kūriniai praturtina įvairių šalių meno kolekcijas.
Paulius Rukas – menininkas, kurio kūryboje tyrinėjama kultūrinė tapatybė, erdvės ir laiko sąveika, materialumo estetika bei istorinė atmintis. Jo darbai apima geopolitines ir socialines temas, tokias kaip migracija, įsižeminimas ir vietos pajauta, kuri atsiskleidžia per mažąją metalo plastiką, įvairių formų objektus – nuo juodžemio skulptūrų iki fotografijų. Jo kūryboje ryškiai atsispindi vietos kontekstualumas – „erdvės parazitavimo“ projektuose menininkas naudoja vietinį dirvožemį, pabrėždamas konkrečios vietos specifiškumą, o eksperimentinė fotografija, įkvėpta „in situ“ situacijų, tyrinėja laiko tėkmės ir dokumentacijos temas.

Neringa Poškutė-Jukumienė

__________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18th INTERNATIONAL VILNIUS PAINTING TRIENNIAL     I Am Here Not To Be Tolerated, I Am Here To Provoke You

artnews.lt

lrt.lt

The 18th International Vilnius Painting Triennial is expanding its geography this year – the exhibitions will feature works by artists from 10 different countries, and the Triennial’s events will take place not only in Vilnius but also in Kaunas. I Am Here Not To Be Tolerated, I Am Here To Provoke You – this is the title that will accompany the Triennial’s events, which will begin on 5 September with an exhibition at the M. K. Čiurlionis National Art Museum Kaunas Picture Gallery.

„This year’s Triennial has a special focus on the Nordic countries (Sweden, Finland, Norway, Denmark), the Baltic countries (Estonia, Latvia, Lithuania) and Poland. These are the countries whose artists are probably the most responsive to what is happening around us and around the world. The overall tone of the Triennial will focus on the latest and most innovative trends in painting to understand and conceptualize the ‘now-ness’ of contemporary painting, to show the diversity and diversity of artistic reflections on the medium of painting,“ says Meda Norbutaitė, artist and head curator of the Vilnius Painting Triennial 2024.

Organized since 1969, this year’s event attracted a record number of 50 artists from 10 different countries. According to Meda Norbutaitė, they are united by their ability to respond to the dominant provocative concept of the Triennial, the innovativeness of their techniques, and their artistic quality.

The title of the Triennial “I am here not to be tolerated, I am here to provoke you” reflects not only the relationship that the exhibitions and other events will try to create with the viewer, but also, in a way, the relationship with oneself. The Triennial will question whether painting as a medium fulfills the function and purpose of art to stimulate critical thinking and to educate,“ says the main curator of the Vilnius International Painting Triennial.

The main exhibitions of the International Vilnius Painting Triennial will take place from 5 September to 27 October at the M. K. Čiurlionis National Art Museum Kaunas Picture Gallery, and from 3 October to 2 November at the VAA Exhibition Halls “Titanikas” in Vilnius. Kaunas will present an exhibition of Nordic artists (curated by Henrik B. Andersen), paintings by Polish artists (curated by Krzysztof Stanislawski), and Lithuanian artists (curated by Meda Norbutaitė). In Vilnius, visitors will be greeted by the exhibition of the Baltic and Nordic Young Artists Award nominees „Inner Worlds“ (curated by Andra Orn) and a collection of Baltic artists (curated by Meda Norbutaitė). The accompanying exhibitions will take place from 5 September to 6 October at Gallery “Meno Parkas” in Kaunas (featuring paintings from Spain and France), and from 11 October to 10 November at Gallery “Arka” in Vilnius (solo exhibition of Finnish artist Teemu Tuomas Mäki).

Throughout the Triennial, visitors will be invited to take part in guided tours, meetings with the artists, and performances in various venues around the city, as well as to vote for the most provocative piece of work of the Triennial.

Curators: head curator of the Triennial Assoc. Prof. Meda Norbutaitė (LT), Prof. Henrik Bjørn Andersen (DK), Krzysztof Stanislawski (PL), Arvydas Žalpys (LT), Agustin Fructuoso (ES), Elisabeth Krotoff (FR), Andra Orn (EE), Dr. Evelina Januškaitė (LT)

Triennial Artists: Christine Ödlund (SE), Torben Ribe (DK), Dag Erik Elgin (NOR), Ilija Wyller (NOR), Tamara Piilola (FI), Jukka Rusanen (FI), Ivan Andersen (DK), Erik Jeor (SE), Martyna Borowiecka (PL), Ania Grzymała (PL), Martyna Czech (PL), Ewa Miazek (PL), Adomas Rybakovas (LT), Agata Orlovska (LT), Andrea Margó Rotenberg (FI), Arvid Staaf (SE), Eeva Lietonen (FI), Eila Kalve (LV), Gabrielė Monginaitė (LT), Katrina Laura Biksone (LV), Maarion Saarik (EE), Marleen Suvi (EE), Neda Naujokaitė (LT), Rokas Janušonis (LT), Donata Minderytė (LT), Stasys Eidrigevičius (LT), Vygantas Paukštė (LT), Henrikas Čerapas (LT), Eglė Ulčickaitė (LT), Jonas Gasiūnas (LT), Eglė Karpavičiūtė (LT), Andris Vītoliņš (LV), Sigita Daugule (LV), Mirjam Hinn (EE), Elena Balsiukaitė Brazdžiūnienė (LT), Mantas Valentukonis (LT), Vita Opolskytė (LT), Maris Čačka (LV), Kaido Ole (EE), Marko Mäetamm (EE), M. D. Bidard (FR), Sylvia Bottiau (FR), Matthieu Capelier, (FR) Victorien Ezard (FR), Grégoire Fabvre (FR), Brigitte Horion (FR), Elisabeth Krotoff (FR), Christelle Teissedre (FR), Denis Vingt-Deux (FR), Xaro Castillo (ES), Quico Estivill (ES),, Jorge Ferré (ES), Agustin Fructuoso (ES), Alex González (ES), Silvia Pagliano (ES), Federico Sancho (ES), Diego Tampanelli (ES), Francesc Ylla (ES)

Organiser: the Lithuanian Artists’ Association, chairwoman Prof. Eglė Ganda Bogdanienė

Design and communication: Andrius Grigalaitis, Lukas Stanionis

Project manager: Agnė Skopaitė (LT/UK) Contemporary Art Advisor & Historian MA Contemporary Art @ Sotheby’s Institute of Art

Exhibition architect: Paulius Rukas

Photographers: Giedrius Akelis, Tomas Terekas

Partners: National M. K. Čiurlionis Art Museum, Vilnius Academy of Arts, NOBA, Gallery „Meno parkas“, Gallery „Arka“

Project is funded by Lithuanian Council of Culture

___________________________________________________

SALON AIAP MONACO

06 12 2024 – 20 12 2024

Catalogue

Salon annuel de l’Association Internationale des Arts Plastiques de Monaco ‘Nouvelles Perspectives’ du 6 au 20 décembre, Salle d’Exposition du Quai Antoine 1er.

Nous vivons une époque où notre quotidien mêle réalité et virtualité, imagination et contingence; un quotidien fait de jeux et de luttes, d’écrans et de réseaux. Un univers où le réel tangible et le virtuel sont associés, où les calculs numériques interfèrent avec les sensations matérielles.
Comment représenter cet espace? Comment lui trouver une perspective adéquate, une représentation adaptée à cette complexité nouvelle?
La thématique du salon, Nouvelles Perspectives, célèbre cette année la commémoration des 75 ans de présence de l’UNESCO en Principauté en présentant un projet à caractère international. En effet, un projet METAVERSE a été crée afin de pouvoir inviter plusieurs pays simultanément.
Le Salon 2024 présentera une sélection d’oeuvres d’artistes membres de notre association au sein de la très belle salle d’exposition du quai Antoine 1er et offrira un espace réservé aux oeuvres d’artistes étrangers invités à travers la projection d’une exposition virtuelle en temps réel connectée.

_________________________________________________

Exhibition APPARITIONS 

21/09-19/10 2024 Artcité, Paris, France

Meda Norbutaitė – Prix Artension Winner

________________________________________________________

Exhibition FIND IN G

DSG gallery, Vokiečių str. 2, Vilnius

 

The newly opened DS gallery invites visitors to view the works of well-known painters who have shaped the history of Lithuanian painting and who are actively creating topical themes today.

The exhibition presents the works of members of the Painters’ Union Foundation and the Painting Section of the Vilnius Division, selected on the principle of forming a curatorial collection.

Artists: Marija-Teresė Rožanskaitė, Kazimieras Žoromskis, Sofija Liugailienė-Veiverytė, Algimantas Švėgžda, Linas Katinas, Antanas Gudaitis, Stasys Jusionis, Klaudijus Petrulis, Meda Norbutaitė, Linas Lianzbergis, Mykolė Ganusauskaitė, Audrius Gražys, Adelė Liepa Kaunaitė, Vytautas Kaunas, Vilmantas Marcinkevičius, Laura Slavinskaitė, Vytautas Tomaševičius ir kiti.

 

 

 

 

 

 

 

______________________________________________________

Contemporary Art Fair ART VILNIUS’ 24

4-6 October, LITEXPO

Meda Norbutaitė’s art was represented by gallerie „Menų tiltai/Atrts Bridges“


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________________________________________

Exhibition  ARTLAB MUNICH in gallery BENJAMIN ECK PROJECTS 

21/06 -23/06 2024 Munich, GERMANY

benjamin-eck.com

Art works shown in the exhibition: „Dynamism of a Dog off-Leash“, 2024, oil, acrylic on canvas, 200×150 cm; „Poodle for Himself“, 2024, ink, acrylic on paper, 30×42 cm

___________________________________________________________

International Art Exhibition NORDART 2024. nordart.de

01/06/2024-06/10/2024. Kunstwerk Carlshütte. GERMANY

Meda Norbutaite- artist of the NordArt

Art works shown in the exhibition: „Shepherd“, 2023, oil on canvas, 200×300 cm;“Colorful Personality“, 2023, oil on canvas, 150×220 cm; „Margarita“, 2023, oil on canvas, 150×130 cm; „Love“, 2023, oil on canvas, 150×130 cm

_____________________________________________________________________________________

Meda Norbuataitė’s solo exhibition CLOWNERY

28/03/2024 – 28/04/2024 Arka Gallery, Vilnius

arkagalerija.lt

The exhibition „Clownery“ by famous Lithuanian artist Meda Norbutaitė brings together two artistic cycles that rethink the image as a universal language. Using ironic, slightly grotesque forms of the characters in the works, the artist questions the social themes of contemporary society – fears, expectations, jealousy, lack or excess of self-criticism, adaptability or hubris. The exhibition presents not only paintings, but also drawings that turn into architectural volumes, embodying and disembodying a creative process that penetrates experience and incites the forms of bared reality.

 

The concept of a clown has taken on a bit negative connotation, often meaning someone who is ridiculed or even frighteningly funny. However, in Meda Norbutaitė’s works, this character emerges as a reflection of each one of us, a kind of mime who has no identity but can play countless roles. Choosing humour as a creative basis, the author reflects on the dilemmas of a tense contemporary personality wearing different masks, which sometimes resembles a reckless clown show.

 Photo – Artūras Moisiejenko

Today, when social media open up almost limitless possibilities of communication, connections and human interactions, and images flood in from all sides, suffocating everyone’s worldview, Meda Norbutaitė’s clownery becomes a kind of a wedge to break free from the restrictions and constraints, and to simply laugh at oneself. The exhibition presents a spectrum of human emotions, allowing us to recognise and awaken the clown in ourselves, who can reflect, open up, criticise, not be afraid, love, play, make mistakes, try again. Characters with recognisable symbols come into the works from childhood, life, the field of art, fairy tales or cartoons. The clowns, monkeys and princesses embodied in the paintings irritate, excite, arouse the lust of the gaze and invite the viewer to discuss the established norms of society and their changes.

Photo – Tomas Terekas

The works presented not only challenge social reality, but also provoke a rethinking of the canon, that is, of established tradition. Alongside the Clownade series is its continuation – a recent collection of paintings dedicated to the notion of decanonisation, re-activating and replacing the recognisable with something personal and unexpected.

Evelina Januškaitė

Opening reception: 28th March, Thursday, 6-9 PM
Artist talk: 28th March, Thursday, 7 PM
____
Curator: Evelina Januškaitė.
Architecture: Paulius Rukas.
Design: Gytis Skudžinskas.
Sponsored by: Sumanios idėjos, Lithauanian Artists Association.

Gallery working hours:
III-V 12-20
VI-VII 12-17
Daugiau informacijos / More information:

artnews.lt

Photo- Giedrius Akelis

____________________________________________________________________

Exhibition ARCHITECTONICS 

30/11/2023 – 20/12/2023 Arts Brige Gallery, Vilnius

_____________________________________________________________________________________________

7th ZAGREB BIENNIAL OF PAINTING
25/10/2023 –  26/01/2024, Home of Croatian Fine Artists / Mestrovic Pavilion, Zagreb, CROATIA

hdlu.hr

lrt.lt

Meda Norbutaitė, MILK OR BLOOD?, 2022, oil on canvas, 150×90 is on the show

_____________________________________________________________________________________________
Photo- ArtVilnius archyvas

Contemporary Art Fair ART VILNIUS’ 23    artvilnius.com

13-15 October, LITEXPO

Meda Norbutaitė’s art was represented by gallerie „Menų tiltas/Atrts Bridge“  menutiltas.lt

Photo-ArtVilnius archyvasPhoto-ArtVilnius archyvas
_______________________________________________________________

Exhibition  MAN & WOMAN: ROBBING EUROPE
Estonian National Museum, Tartu, ESTONIA

2023/09/24- 2023/12/10

erm.ee

_____________________________________________

GARDENS OF AMUSEMENT

2023/08/11- 2023/09/30. Antanas Mončys Museum. Palanga. LITHUANIA

Eccentric entertainments, frivolous jokes and perverse images of a „distorted“ world, also tales of talismans that raise expectations but ultimately destroy us, as well as the moments of sweet indulgence, lure viewers of this exhibition into gardens of imaginative amusements. The phrase is undoubtedly an indirect allusion to the motifs and characters in Hieronymus Bosch’s painting from the turn of the 15th-16th century. “The Garden of Earthly Delights”, painted around 1490-1510, seems to be an allegory for the sins (or perhaps the frenzy nature) of all creation. Both humans and degenerate creatures teem in Bosch’s magical imagery. The famous Nordic Renaissance painting was painted more than 500 years ago, when much of the world was terra incognito for Europeans – unicorns grazing somewhere far away, demons lurking in the darkness, fairies and witches living deep in forests. These oddities naturally wove their way into the everyday worldview, although in later centuries the rational scientific mind classified them as the realm of pure imagination and fiction. Yet even in modernity we find strands of irrationality, as well as a clear human sense that demons or unexplained by reason phenomena lie in our own subconscious.
The funny tricks and ironic references, the invisible spells of evil and the promises of pleasure in the works of the five artists in this exhibition also suggest themes of horror, joke, carnival excess. Here, the subtle, sometimes paradoxical, but at the same time „cheap exotic“ travel photographs captured by Virginijus Kinčinaitis with his smart phone – an image catcher – are surprising and sometimes disturbing. In Meda Norbutaitė’s „Clownade“ and „Circus“ drawing cycles, funny, often sad characters skitter around the unmarked slippery territory of (fun) banter and (poisonous) bullying. Ieva Mediodija’s abstract paintings reveal playful and colourful – sometimes neurotic, but more often unpredictable – states of human being. Solveiga Gutautė’s site specific work – eavesdropping ears of Palanga – mischievously translates the soundscape of a Lithuanian resort „to the other side“. The lightbox repertoire of the „Bezdžiuonių muziejus“ (“Museum of the Monkey” is created by the well-known sculptor Donatas Jankauskas). which is employed by the anonymous group fata morgana, is supplemented by the voice of the reader. The group member who reads the third part of W. W. Jacobs’ 1902 horror story „The Monkey’s Paw“ implicitly evokes the curses of fortune-tellers and the dangerous game of playing with destiny.
The fact that the works in the exhibition do not have any additional metrics should not disturb us in this case. The colorful and figurative threads, also the terror of the unknown conveyed by a threatening voice, the comical cackling of the holidaying crowd in the „ears“ of the exhibition – all of this leap together and offer the viewers a chance to guess the authorship of the works by taking a closer look. The undertones of fiction here can help to relax, opening up a new possibility of (re)observed reality. Even without the noisy contemporary technological wonders, we can enjoy unexpected discoveries.

Skaidra Trilupaitytė

_________________________________________________________________

International exhibition MAN AND WOMAN in MONA The Museum of New Art

2023/06/04- 2023/09/05. Pärnu. ESTONIA

XXX International Nude Art Exhibition MAN AND WOMAN revives the violent love story of Zeus, the chief god of the ancient Greeks with the Phoenician princess Europe. Artists from Greece to Estonia and to Puerto Rico mirror this romantic myth of Europe in the light of today, where the survival of Europe depends on all of us.
The rape of Europe as a romantic adventure has been mirrored in the artworks of Titian, Jacob Jordaens, Gillis Coignet, Rembrandt van den Rien, Paul Rubens, Jean Francois de Troy, Felix Vallotton and of the Estonian classics, Ado Vabbe and Jüri Arrak.
The visions of the present day are created by
Capten, Alexia Marouli, Michalis Manousakis (Greece)
Rafal Olbinski (Poland)
Kalev Mark Kostabi (USA)
Marina Shkarupa, Anatoli Varvarov, Oleg Hartšenko (Ukraine)
Olga Tobreluts (Hungary)
Meda Norbutaite, Algis Skačkauskas, Mykolas ja Šarūnas Sauka (Lithuania)
Peter Diem (The Netherlands)
Martin Garcia Rivera (Puerto Rico)
Erika Tammpere, Mare Mikoff, Enn Tegova, Erki Kannus, Lilian Mosolainen, Merike Tamm, Vilen Künnapuu, Sander Raudsepp, Anna-Liisa Kilk, Anu Kaur, Kaia Rähn, Erik Teemägi, Jaak Kadarik, Lemme Haldre, Ly Kaalma, Maret Suurmets-Kuura, Marita Liivak, Peep Pedmanson, Santa Zukker, Sergei Fridman, Takinada, Tarvi Laamann, Tiia Külv, Tuuli Vahesaar, Bach Babach (Estonia).

___________________________________________________________

Exhibition CLOWNERY 

July-August 2023. Palanga Resort Museum. LITHUANIA

____________________________________________________________________

VOLTA Basel 2023

2023/06/12-2023/06/18. Klybeck 610, Gärtnerstrasse 2, 4057 BASEL. SWITZERLAND

Art works of Meda Norbutaitė were represented by ARKA gallery, Vilnius.

Voltaartfairs.com

Thephotophore.com

 

 

_____________________________________________________________________

International Art Exhibition NORDART 2023. https://www.nordart.de

02/06/2023-08/10/2023. Kunstwerk Carlshütte. GERMANY

Meda Norbutaite- artist of the NordArt

Art works shown in the exhibition: „Opinion“, 2022, oil on canvas, 150×200 cm; „Vignette. Pie to the Face“, 2022, oil on canvas, 150×200 cm; „Duck“, 2022, oil on canvas, 150×200 cm

Virtual tour of the exhibition: mein-vr.de/nordart/2023

_____________________________________________________________________

Finalist of the TRUE NORTH art competition

2023. New York City. USA

see.me/true-north-2023

    

‘TRUE NORTH’ is your orienting point, your fixed point in a spinning world.
It is your internal compass, unique to you, representing who you are at the deepest level.

Art becomes a portal to this pursuit, a unique offering from our world. In its many forms, art unplugs us from our busy, outward, focused lives and makes us pause toward the uncomfortable unknown or enlightened joy. Art can take us one step closer to thinking about our existence, purpose, and meaningful connections; art can guide us to our True North. In one’s art, the connections we create with ourselves manifest through the work and resonates with viewers.

Exhibition in Gallery 23 NY, 34 Little W 12th St, Manhattan, New York City, USA

 ____________________________________________________________________

 

Exhibition THE IRON WOLF 

09/03/2023 to 20/03/2023.  Paris. FRANCE

www.lrt.lt

aralya.fr

paris.fr

m.delfi.lt/kultura

zmones.15min.lt

lrt.lt/naujienos/kultura

«Le Loup de fer » exposition à l’Espace Commines en hommage à la ville de Vilnius

The Iron Wolf exhibition features some of Lithuania’s most prominent contemporary visual artists. The exhibition is curated by art critic Julija Palmeirao in cooperation with the gallery “Menų tiltas”, and the Lithuanian Embassy in Paris. Palmeirao described the mythical image of a wolf as a metaphor for the birth of an idea, symbolising loyalty, fellowship, family, and friendship. “The work of these artists represents creativity and character consistent in developing and implementing ideas and spreading the word about themselves through their creativity around the world,” she said. Her words were echoed by the famous French art critic Christian Noorbergen who praised the enormous creative output of Lithuania in the field of contemporary art.

Participants: Audra Vau (sculpture and video), Andrius Zakarauskas (painting), Vytenis Lingys (painting), Mykolas Sauka (sculpture), Imantas Selenis (photography), Meda Norbutaitė (painting) , Eglė Kuckaitė (graphic design), Patricija Jurkšaitytė (painting), Linas Jusionis (painting), Antanas Sutkus (photography), Vilmantas Marcinkevičius (painting), Inga Galinytė (performance), Nerijus Erminas (sculpture), Berta Tilmantaitė, Neringa Rekašiūtė, Rūta Meilutytė, Aurelija Striužė (Video work – artistic performance „Swimming Through“), Tadas Cern (photography), Jurga Zabukaitė (short film)

Exhibition partners: Lewben Art Foundation, The National Art Museum of Lithuania and VšĮ Šiuolaikiniai meno projektai
Exhibition space: Espaces Commines / 17 rue Commines, 75003 Paris

©Ludo Segers
Daiva Kirkilaite-Chetcuti, Marie Christine Wolf, Meda Norbutaitė
Audra Vau, Vilmantas Marcinkevicius, Meda Norbutaitė, Vytenis Lingys, Mykolas Sauka, Andrius Zakarauskas
Nelly Kasiulis, Meda Norbutaitė
©Ludo Segers
©Ludo Segers
Curator of the exhibition Julija Dailidėnaitė Palmeirao, Deputy Minister of Culture Daina Urbanavičienė and President of Pompidou National Center for Art and Culture Laurent Le Bonas. ©Ludo Segers
________________________________________________________________________

 

Drawing exhibition FIGURE 2023 / Piešinio paroda FIGŪRA 2023

18/01/2023  to 08/03/2023. Arka gallery. Vilnius. LITHUANIA

Vasario 24 d., penktadienį, 18 val. atidaroma grupinė paroda „Figūra 2023”, kurioje pristatoma figūratyvinį piešimą įvaldžiusių dailininkų, dailės akademijos dėstytojų ir studentų darbų ekspozicija. Parodos epicentre – žmogaus kūnas ir piešimo procesas, kuriame skleidžiasi tradicinio akademinio meistriškumo puoselėjimas šiuolaikinėse meno praktikose.

Gyvo modelio figūros vaizdavimas yra vienas kertinių tapsmo profesionaliu dailininku etapų, todėl jis dažnai asocijuojamas su akademiškumu ir šiuolaikiniame mene neretai nustumiamas į paraštes. Akademinį piešimą propaguojantys autoriai siekia dekonstruoti akademiškumo subordinaciją, pasitelkdami figūros vaizdavimą ne tik kaip pagalbinę priemonę, bet ir kaip meninį pagrindą savo darbuose. Parodoje pristatomi šiandien aktyviai kuriančių dailininkų piešimo žanro kūriniai bei jų interpretacijos, taip pat dėstytojų bei VDA muziejaus fonduose saugomų ir istorinį statusą įgavusių, buvusių VDA studentų piešinių kolekcija.

Parodą kuruojantis dailėtyrininkas Antanas Ulčinas svarsto, ar piešimas šiuolaikybėje gali būti galimybes atveriantis procesas, o gal tik praeitį menantis vaizdavimo būdas? Anot jo, “[m]eno pasaulyje, išgyvenančiame vertybinę krizę, egzistuoja intymi piešinio erdvė, daranti neišvengiamą poveikį žiūrovams. Akistatoje su tokio pobūdžio menu, žiūrovas jaučiasi įsibrovęs į labai asmenišką, intymią kuriančiojo erdvę – procesą, kuriame žmogaus kūnas tampa ne tik vizualia dėme ar abstrakcija. Jis įgauna būtiną gyvybiškumą bei subtiliai atvirą privatumą”.

Greta piešinių pieštuku ar anglimi eksponuojami ir kitomis technikomis – dažais, akvarele ir kt. – atlikti figūratyvai, kurie referuoja akademinio piešimo slinktį nuo tradicinio linijiškumo iki vis dar aktualios, kūniškumą mene apnuoginančios problematikos.

Paroda yra Lietuvos dailininkų sąjungos ir galerijos “Arka” kūrybinės programos dalis. Organizacijos veiklą finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Parodos partneris: Vilniaus dailės akademija.

Parodos kuratoriai: Antanas Ulčinas, Paulius Juška, Liuda Stankevičienė, Arturas Aliukas, Donatas Inis.
Parodos dalyviai:  Ugnė Žilytė, Vidas Drėgva, Audrius Gražys, Arūnas Jonikas, Paulius Juška, Virginija Kalinauskaitė, Algirdas Šiekštelė, Gediminas Karalius, Meda Norbutaitė, Justinas Krasuckas, Robert Bluj, Žygimantas Augustinas, Remigijus Gataveckas ir kt.

Meda Norbutaitė, THE KING, 2021, oil on canvas, 150×120

____________________________________________________________________

Lithuanian TV program Life Way / LRT laida Gyvenimo būdas. Svečiuose Nomeda

Tapytoja Meda Norbutaitė: jeigu menas įvyksta, jis neturi lyties.

Tapytoja Meda Norbutaitė ir juvelyras Paulius Rukas pasakoja apie savo susipažinimo istoriją, kūrybą, muziką, skirtingas menines veiklas bei tapybą.

lrt.lt/mediateka

_ ____________________________________________________________________

Exhibition-action LEX RETRO NON AGIT | 18. BYLA.

 18/01/2023  to 08/03/2023 . Lithuanian Artists’ Association Gallery, Vokiečių st. 2, Vilnius. LITHUANIA

The four-year long court case regarding the claim of the Contemporary Art Center to evict the Lithuanian Artists’ Union from the premises at 2 Vokiečių Street, Vilnius, ended with the victory of the Lithuanian Artists’ Union. The possibility for artists to continue using the premises of the LDS gallery and salon has been legally approved.

Participants: Jonas Aničas, Rebeka Bruder, Dileta Deikė, Andrius Grigalaitis, Solveiga Gutautė, Eglė Ganda Bogdanienė, Violeta Gaidamavičiūtė Kisielienė, Liuda Jaruševičiūtė Stankevičienė, Aistė Kisarauskaitė, Linas Liandzbergis, Algirdas Mikutis, Meda Norbutaitė, Jolita Puleikytė, Neringa Poškutė-Jukumienė, Bronius Rudys, Vidas Simanavičius, Jonas Staselis, Jūratė Stauskaitė, Laisvydė Šalčiūtė, Skaidra Trilupaitytė, Dalia Truskaitė, Lilija Valatkienė, Arvydas Žalpys, Adomas Žudys.

Curator: Eglė Ganda Bogdanienė
Exhibition architect: Darius Baliukevičius

Meda Norbutaitė, WEDGE, 2022, oil on canvas, 150×200

 

_____________________________________________________________________

MO Museum of Modern Art acquired the works of Meda Norbutaitė / Medos Norbutaitės darbai papildė MO Modernaus meno muziejaus kolekciją. 

In December 2022, three works by Meda Norbutaitė: SAVIOR, 2022, oil on canvas, 150×200; IN PUBLIC, 2019, oil on canvas, 120×150 and FACE TO FACE, 2020, oil on canvas, 120×150,  were added to the Mo Museum collection.

The museum website presents:
„We say WELCOME to the new member of the MO collection! Meda Norbutaitė is considered one of the brightest contemporary painters in Lithuania. The most important themes in her work are human relationships, their provoked states or behaviors: from the household to history or politics. „These are reflections of everyday observations, thoughts felt through traces,“ says a painter.

From the works purchased for the MO collection, we can see that M. Norbutaitė speaks through the body in her works, often depicting the naked body. According to her, the body tells stories – it allows us to convey emotional states, character, age.“

kolekcija.mo.lt

____________________________________________________________________

Contemporary Art Fair ART VILNIUS’ 22.   artvilnius.com

Meda Norbutaitė’s art was represented by galleries:

„Arka“   arkagalerija.lt

„Menų tiltas/Atrts Bridge“  menutiltas.lt

 

____________________________________________________________________

Art project  ART NEEDS NO ROOF / MENAS BE STOGO

2022. Vilnius. LITHUANIA

govilnius.lt/menas-be-stogo

Meda Norbutaitė, „Gyvūnėlių mylėtojas“/ „Animal Lover“. JCDecaux Lietuva stand, Vincas Kudirka Square

____________________________________________________________________

International Art Exhibition NORDART 2022.  nordart.de

Kunstwerk Carlshütte. GERMANY

Meda Norbutaite- artist of the NordArt

___________________________________________________________________

EROTIC ART LONDON 2022

Bargehouse, Oxo Tower Wharf,  London, UK

_____________________________________________________________________

Art Takes 2022 EMERGE. Art Competition Honorable Mentions

25/04/2022-30/04/2022. Blue Gallery, Manhattan, 222 E 46th St, New York, NY 10017, USA

___________________________________________________________________

Author’s exhibition THING. BODY. ANIMAL at Antanas Mončys House-Museum /  Autorinės parodos DAIKTAS. KŪNAS. GYVŪNAS

2022/02/12 – 2022/03/27 Antano Mončio namai-muziejus. Palanga. LITHUANIA

Parodos architektas – Paulius Rukas, plakato dizainas – Gytis Skudžinskas, rengėjas – Antano Mončio namai-muziejus

antanasmoncys.com

  Atidarymo svečias- Roland Rostowski
 Aatidarymo svečias- Solomonas Teitelbaumas

_____________________________________________________________________

Winter season have been opened at  ROTHKO MUSEUM

2022. Daugavpils. LATVIA

Meda Norbutaite takes part by one of them.

The work „The Laurels of Megalomania“ created together with Paulius Rukas  is in the exposition of X: EGO project of A Galerija Panevėžys

X: FREE SPACE // X: EGO

lrt.lt/naujienos/kultura

____________________________________________________________________

MIAMI ART WEEK. ART BASEL MIAMI BEACH 2021. SCOPE INTERNATIONAL CONTEMPORARY ART FAIR

2021. Florida. USA

Visitor

November 30 – December 5 New York gallery See / me presented Meda Norbutaitė’s works during the Art Basel Miami Beach at the SCOPE Art Fair 2021 (USA, Florida).Twenty artists from around the world were selected to take part in the [EXPOSURE] competition organized by the See / me gallery this autumn. In this competition, Meda Norbutaitė’s works were awarded the Grand Prize by the jury.
SCOPE is a contemporary art fair held annually in Miami, New York, Basel (the fair is also held in Los Angeles, London). The founder and president of SCOPE is Alexis Hubshman, a New York artist and gallerist. This fair is considered one of the most important international showcases of emerging contemporary art and interdisciplinary creation. SCOPE is renowned for its ability to anticipate new visual trends that are prevalent around the world and have received high critical acclaim. The total number of visitors to the fair exceeds 1.2 million.
2020 due to the pandemic, SCOPE was postponed. Celebrating its 20th anniversary this year, the art fair presented 140 exhibitors from around the world. Art discussions, performative installations and other events took place during the fair. The galleries and the artists they present have once again attracted the attention of thousands of visitors, art collectors, evaluators and members of the media.

***

Lapkričio 30 – gruodžio 5 d. Niujorko galerija „See/me“ pristatė Medos Norbutaitės kūrinius Art Basel Majami Beach  metu SCOPE meno mugėje 2021 (JAV, Florida). Šį rudenį „See/me“ galerijos surengtame [EXPOSURE] konkurse  buvo atrinki dvidešimt pasaulio menininkų, kurie buvo pakviesti dalyvauti SCOPE. Šiame konkurse Medos Norbutaitės darbai žiuri komisijos buvo įvertinti Grand Prize.

SCOPE yra šiuolaikinio meno mugė,  kasmet vykstanti Majamyje, Niujorke, Bazelyje (mugė taip pat yra vykusi Los Angele, Londone). SCOPE  įkūrėjas ir prezidentas – Niujorko menininkas ir galerininkas Alexis Hubshman. Ši mugė vertinama kaip viena svarbiausių tarptautinio kylančio šiuolaikinio meno ir tarpdisciplininės kūrybos vitrina. SCOPE garsėja gebėjimu numatyti naujas vizualines tendencijas, kurios yra paplitusios visame pasaulyje ir sulaukė aukšto kritikų įvertinimo. Bendras mugės lankytojų skaičius viršija 1,2 milijono.

2020 m. dėl pandemijos SCOPE buvo atidėta. Šiais metais 20-metį švenčianti meno mugė pristatė 140 dalyvių iš viso pasaulio. Mugės metu vyko meno diskusijos, performatyvios instaliacijos ir kiti renginiai. Galerijos ir jų pristatomi menininkai vėl sulaukė tūkstančių lankytojų, meno kolekcininkų, vertintojų, žiniasklaidos atstovų dėmesio.

 

____________________________________________________________________

[EXPOSURE] competition 2021

 See / me gallery. New York City, USA

see.me/exposure-scope-2021

The jury awarded Meda Norbutaitė’s works with the Grand Prize.

Judging panel: Alexis Hubshman – Founder and President of SCOPE Art;   Indira Cesarine – Director, Founder of The Untitled Space Art Gallery, Founder of Art4Equality; Nerissa Bardfeld -Program Curator, Exhibition Director of See|Me Gallery

_____________________________________________________________________

Šiuolaikinės tapybos paroda ŠILTAS | ŠALTAS | ŠVIESUS | TAMSUS

2021. Dailininkų sąjungos galerija. Vokiečių g. 2, Vilnius. LITHUANIA

Kuratorius – Linas Liandzbergis

Parodos autoriai: Kipras Černiauskas, Konstantinas Gaitanži, Audrius Gražys, Bronius Gražys, Vidmantas Jusionis, Linas Liandzbergis, Indra Marcinkevičienė, Vilmantas Marcinkevičius, Meda Norbutaitė, Martynas Pekarskas, Monika Radžiūnaitė, Arūnė Tornau, Vytautas Vasiliūnas.

____________________________________________________________________

Grupinė Kalėdų paroda

2021. Galerija MOrka. Vilnius

Kuratorius – Evaldas Jansas

Dalyviai: Meda Norbutaitė, Ramūnas Danisevičius, Saulius Paukštys, Evaldas Jansas, Inga Dinga, Arūnas Kulikauskas, Andrius Kviliūnas, Vladimir Mackevich, Mantas Maziliauskas, Aglaja Ray, Ettoja, Galintas, Oksana Judakova, Artūras Maksimilianas, Aleksandr Nazimov ir kiti.

 

____________________________________________________________________

Presentation of  art album MEDA NORBUTAITĖ / MEDA NORBUTAITĖ  albumo pristatymas

Lithuanian Academy of Sciences / Lietuvos mokslų akademija, Vilnius, 2021

lma.lt/news

____________________________________________________________________

Solo exhibition of painting  LE ROI / Autorinė tapybos paroda LE ROI

Gallery „Menų tiltas / Arts Bridge“. Vilnius, 2021. LITHUANIA

lrt.lt/naujienos/kultura

literaturairmenas.lt/mediateka

____________________________________________________________________

Project X: EGO. Exhibition and presentation of catalog  / Projekto X:EGO paroda ir katalogo pristatymas

2021. Panevėžio miesto dailės galerija. LITHUANIA

Parodos „X: Ego“ kūrėjų poros bendroje kūryboje ieškojo savasties

    

_____________________________________________________________________

PARIS INTERNATIONAL CITY OF THE ARTS. VISUAL ARTS. MEDA NORBUTAITE AND PAULIUS RUKAS OPEN STUDIO EXHIBITION

2021. Paris. FRANCE

 

_____________________________________________________________________

Exhibition of the artist Meda Norbutaite and presentation of the art album / Exposition de l’artiste Meda Norbutaités et présentation de l’album d’art. Librairie Gros Calin (72 rue de Miromesnil, 75008 Paris)

2021. Paris. FRANCE

facebook.com/Groscalinlibrairie/

groscalin.fr    

_____________________________________________________________________

Art project ART NEEDS NO ROOF / MENAS BE STOGO

2921. Vilnius. LITHUANIA

govilnius.lt/menas-be-stogo

Meda Norbutaitė, „Padėtis“/ „Position“. JCDecaux Lietuva stand, Rūdininkai Square

_____________________________________________________________________

International Art Exhibition NORDART 2021

Kunstwerk Carlshütte, Germany

Meda Norbutaite- artist of the NordArt

nordart.de/en/the-artists

____________________________________________________________________

Group exhibition HEDONIZMAS.LT / Grupinė paroda HEDONIZMAS.LT

„Godo“ galerija, Vilnius, 2021

(dalyviai: M. Norbutaitė, S. Teitelbaumas, A. Vozbinas, R. Bliuj, J. Augustaitytė, J. Puidokaitė, D. Rusys. Kurat. L. Chvičija)

Grupinė tapybos paroda “HEDONIZMAS.LT”

____________________________________________________________________

Art book HOME IS… of Julia Borissova, 2020

Among other artists in the book are the works of Meda Norbutaitė

Here you can see works of this artist:
patreon.com/borissova

____________________________________________________________________

ZABOLIS ART PRIZE 2021

Meda Norbutaitė – Finalist 

delfi.lt/kultura

instagram.com/zabolisartprize

zabolis.com/art-prize

____________________________________________________________________

ART VILNIUS ’20

Presentation of art book of  Meda Norbutaitė / Albumo pristatymas Lietuvos dailininkų sąjungos leidyklos „artseria“ stende

The album is available for purchase / Albumą galima įsigyti:   artkiosk.net

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________________________

8 WORLD SAMOGITIAN ART EXHIBITION / 8 PASAULIO ŽEMAIČIŲ DAILĖS PARODA

Samogitian Ar Museum / Žemaičių dailės muziejus, 2020 

Meda Norbutaitė –  winner of special prize

zdm.lt/naujienos

drive.google.com

zdm.lt/8-oji-pasaulio-zemaiciu-dailes-paroda

 

 

 

 

 

____________________________________________________________________Plein air of Druskininkai „Eglė“ sanatorium / Jubiliejinis Druskininkų „Eglės” sanatorijos pleneras

2020 m. rugpjūčio 10 – 22 dienomis vyko 10-asis pleneras, kuriame dalyvavo Valentinas Antanavičius, Romualdas Balinskas, Rimas Zigmas Bičiūnas, Jonas Daniliauskas, Ričardas Filistovičius, Bronius Gražys, Vaidotas Janulis, Dalia Kasčiūnaitė, Meda Norbutaitė, Mindaugas Skudutis. Taip pat prisi-jungė du latvių dailininkai – Agnija Germane iš Rygos ir Maris Čačka iš Daugpilio. Plenero koordinatorius – šiaulietis dailininkas Vaidas Janulis.

http://www.ldsajunga.lt/Dailerastis-86

„Eglės sanaorijos“ studijoje

Pokalbiai apie tapybą su Dalia Kasčiūnaite

____________________________________________________________________

Solo exhibition CHANGE and presentation of art book of  Meda Norbutaitė / 

Autorinė paroda KITIMAS ir Medos Norbutaitės  kūrybos albumo pristatymas

LDS galerija, Vilnius, 2020 

lrt.lt/mediateka

literaturairmenas.lt/mediateka

delfi.lt/kultura

In her new painting exhibition Meda Norbutaitė explores the concept of inner and outer changes, while depicting various body images closely related with the definition of time. The series of paintings presents different cycles of human life, looking into psychological states, reflecting questions about existence, acceptance, and inner freedom.
The ever-changing human body is portrayed in the works, as well as its relationship with the world and itself. By using contrasts, symbols and textures, the altering human experience is discussed. Through a baby‘s image the formation of personal relationships with the world and society is revealed; a teenager’s body and its infantile states represent hints of lust, while the folds of aging body – layers of experiences and habits. A doll, a shoe, a school desk, a paper ship, a head of a pig, the red, blue, grey colours – are the symbols that help to convey certain human states in a certain time.
The author reveals: “I‘m interested in a body: both as a matter that has forms, texture, colours, and emotions; and as a vessel, in which the thoughts and feelings are born and accumulated. A body collects it all in itself and reflects it in one way or another. It all is formed by time, in which the body is evolving. Through senses, experiences are accumulated, and through them the attitudes and behaviours are formed.
The body changes its form constantly, but in its essence it is formless. Its inner space is what is most important for understanding oneself. Through body we perceive the time and existence, but it’s not who we are.
Psychological time is a constant worry of the mind about the past and the future. Seeing oneself as a body is based on measuring one’s self-esteem by the bodily attributes. Eliminating time from the consciousness opens up opportunities for the soul nurturing practices. Being present allows to feel the joy of the moment, inner liberation. It is only then the changing form is perceived as a form of the necessity of being. The beyond of a form emerges. It is who we are.
Non-resistance can be a condition of power. It helps the consciousness to liberate itself from the prison of form. Resisting the reality of form engages a fight with time, anxiety and fear. Acceptance opens up the depth and quality of life.”

During the opening reception, was presented a new book about the artist, joined by its editor Dr Antanas Andrijauskas. In both a stylish and solid book, art world professionals discuss the artist’s work, and their texts are followed by more than 100 images of Meda Norbutaitė’s work.

The exhibition is supported by Lithuanian Culture Ministry, Lithuanian Council for Culture and Lithuanian Artists’ Association.

***

Atidarymo metu vyko naujojo menininkės kūrybos albumo pristatymas, dalyvavo jo sudarytojas ir mokslinis redaktorius prof. habil. dr. Antanas Andrijauskas. Stilingoje ir kartu solidžioje knygoje meno lauko profesionalai apžvelgia dailininkės kūrybą, o tekstai palydimi daugiau nei 100 Medos Norbutaitės kūrinių reprodukcijų (leidėjas – Dailininkų sąjungos leidykla „Artseria“). Naujausioje tapybos parodoje „Kitimas“ autorė domisi žmogaus išorinio bei vidinio kismo procesais, reflektuojamais per įvairius kūno vaizdinius, tampriai susijusius su laiko sąvoka. Paveikslų serijoje pristatomi skirtingi žmogaus vystymosi ciklai, gilinamasi į psichologines būsenas, apmąstomi esamybės, susitaikymo, vidinės laisvės klausimai.
Kūriniuose vaizduojamas besikeičiantis žmogaus kūnas, jo santykis su pasauliu ir savimi. Naudojant kontrastus, simbolius ir tekstūras, kalbama apie kintančius žmogaus išgyvenimus. Per kūdikio kūną atskleidžiamas sociumo, asmens ryšio su pasauliu formavimasis; per paaugliško kūno infantilias būsenas – geidulių užuominos; senstančio kūno klostėse – patirčių ir įpročių sluoksniai. Lėlė, batas, mokyklos suolas, popierinis laivelis, kiaulės galva, raudona, mėlyna, pilka spalva – tai simboliai, kurie padeda perteikti žmogaus būvius tam tikrame jo amžiuje, nurodo į bendrąsias prasmes.
Autorė atskleidžia: „Mane domina kūnas: tiek kaip materija, turinti formas, faktūras, spalvas, nuotaikas, tiek kaip talpa, kurioje gimsta ir kaupiasi mintys, jausenos – kūnas kaupia jas savyje ir vienaip ar kitaip atspindi. Visa tai formuoja laikas, kuriame kūnas vystosi. Per pojūčius, išgyvenimus kaupiasi patirtys, per jas formuojasi požiūris ir elgsena.
Kūnas keičia savo pavidalus, tačiau savo esme jis yra beformis. Vidinė erdvė jame yra tai, kas svarbiausia savasties suvokimui. Kūnu suvokiame laiką, buvimą, bet tai nesame mes.
Psichologinis laikas – tai nuolatinis proto nerimas dėl praeities ir ateities. Savęs suvokimas, susitapatinant su kūnu, grindžiamas savivertę matuojant per kūno pavidalo ypatybes. Pašalinus laiką iš sąmonės, atsiveria galimybė dvasios ugdymo praktikai. Būtis su esamybe leidžia pajusti akimirkos džiaugsmą, vidinį išsilaisvinimą. Tuomet ir kintantis pavidalas priimamas kaip esamybės būtinybės forma. Ir iškyla tai, kas yra anapus jo (pavidalo). Tai yra tai, kas esame. Nesipriešinimas gali būti galios sąlyga. Ji padeda sąmonei išsilaisvinti iš įkalinimo pavidale. Nepriimant pavidalo tikroviškumo, įsitraukiama į kovą su laiku, su nerimu ir baimėmis. Susitaikymas atveria gyvenimui gelmę ir kokybę.

Parodą iš dalies remia LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos dailininkų sąjunga.

____________________________________________________________________

Art project ART NEEDS NO ROOF / MENAS BE STOGO

Vilnius, 2020

govilnius.lt/menas-be-stogo

Meda Norbutaitė, „Pokalbis vonios kambaryje“ /“Bathroom Conversation“. JCDecaux Lietuva stand, Jonas Basanavičius str.

____________________________________________________________________VILNIAUS TAPYBA 2019

Alytaus kultūros centras, 2020

(kuratoriai: Evaldas Grinius, Linas Liandzbergis, Meda Norbutaitė)

dzukijostv.lt

alytus.lt

____________________________________________________________________

ONDATE / WAVES – PRIMA TAPPA: Officina15

Bologna (Italia),  Brooklyn NY (USA), 2019

____________________________________________________________________

Exhibition of paintings DOCUMENT / Tapybos paroda DOKUMENTAS

Vilniaus rotušė, 2019

Kuratoriai/curators:  Meda Norbutaitė, Linas Liandzbergis

A document is a piece of information that is recorded by a certain system of signs on any material medium and can be transmitted in space and time. Its meaning and purpose are the most significant. While interpreting the concept of a document in an artistic language, a picture may also be a document, because it contains information. At the exhibition, the painters express their views on political, economic, historical or other events that they consider important. The informative content of these “documents” consists of messages, opinions and feelings transferred by the artists. An artist is an important representative of society and culture, whose expressions of thinking and seeing reflect the state of their own and their surroundings, and whose mission is to welcome contemplation, help to recognise and perceive the world around us, and notice its paths and errors.

***

Dokumentas – tai materialioje laikmenoje tam tikra ženklų sistema užfiksuota informacija, kuri gali būti perduodama erdvėje ir laike. Svarbiausia – jo reikšmė ir paskirtis. Interpretuojant dokumento sąvoką menine kalba, paveikslas taip pat gali būti dokumentas, nes talpina savyje informaciją. Parodoje menininkai tapybos darbais pareiškia savo požiūrį į politinius, ekonominius, istorinius ar kitokio pobūdžio, jų manymu, svarbius įvykius. Šių „dokumentų“ informacinį turinį sudaro menininkų perduodamos žinutės ar išsakytos nuomonės, pajautimai. Menininkas yra svarbus visuomenės kultūros atstovas, kurio mąstymo ir matymo išraiškos formos reflektuoja tiek jo paties, tiek jį supančios aplinkos nuotaikas; kurio misija yra kviesti apmąstymams, padėti atpažinti ir suvokti mus supantį pasaulį, matyti jo kelius ir klystkelius.

Dalyviai: Algimantas Černiauskas, Evaldas Jansas, Aistė Kirvelytė, Linas Liandzbergis, Meda Norbutaitė, Vidas Poškus, Auris Radzevičius, Arūnė Tornau, Dainius Trumpis, Marta Vosyliūtė

bernardinai.lt

pilotas.lt

____________________________________________________________________

LAA 100-YEAR COLLECTION 2018 / LDS 100-MEČIO KOLEKCIJA 2018

Taras Shevchenko National Museum, Kiev, Ukraine

Panevėžio dailės galerija

Kijevas 2018_100mecio koleekcija

ldsajunga.lt/NAUJIENOS

lithuanianculture.lt

lrkm.lrv.lt/lt/naujienos

urm.lt

ua.mfa.lt

arspanevezys.lt

 


 

Lithuanian artist Meda Norbutaite exhibition IMPLICATIONS / Bыстава літоўскай мастачкі Меды Норбутайтэ IМПЛIКАЦЫI, 

DK gallery, Minsk, 2018

artdk.by

by.mfa.lt

aif.by/timefree

afisha.relax.by


Culture and business event  SIAULIAI NIGHTS/ Kultūros ir verslo renginys ŠIAULIŲ NAKTYS

Šiauliai, 2018

lrytas.lt/kultura

miestonaujienos.lt


ART MINSK 2018

„Art Minsk“ pirmąjame meno festivalyje išskirtinis dėmesys Lietuvos menininkams

by.mfa.lt

ltlife.lt/kultura

artbelarus.by

____________________________________________________________________

PARIS INTERNATIONAL CITY OF THE ARTS. VISUAL ARTS. MEDA NORBUTAITE EXHIBITION

Paris, 2017

citedesartsparis.net

The field of creation of Meda Norbutaitė is the philosophy of human life: the relationships between people, their feelings, their characteristics, their behaviors, their passions … She looks in her environment for shapes and textures that, depending on how they are combined, allow him to express a message. For this project at the Cité internationale des arts, his goal was to recreate the atmosphere of Paris. To do this she mixes all her inspirations: architecture, exhibitions, music rooms, gardens, food, animals, etc.

Meda Norbutaitė opens her studio to show her work about the atmosphere of Paris.

Meda Norbutaitė (Lithuania) is in residence at the International City of Arts through the program of the Vilnius Academy of Arts.

Cite des Arts Paris. Performance – exchange of drawings- Meda Norbutaite and Chinese artist Chen Weinong drawing each other.  galerieloft.com

____________________________________________________________________

LRT (Lithuanian National Radio and Television) CULTURE project SILENCE, SOUND, SILENCE / LRT KULTŪRA projektas TYLA, GARSAS, TYLA

Vilnius, 2017

lrt.lt

7md.lt

kauno.diena.lt

DAILININKŲ GARSINĖS IMPROVIZACIJOS – LRT KULTŪROS LAIDOS PARODOJE

Dailei skirta LRT Kultūros laida ,,Linija. Spalva. Forma“ pristato ypatingą projektą – Lietuvos dailininkų sąjungos galerijoje „Arka“ (Aušros vartų g. 7, Vilnius) vykstančią parodą „Tyla, garsas, tyla“, kurioje savo improvizacijas garso tema pristato septyni žinomi Lietuvos menininkai.

Laida „Linija. Spalva. Forma“ nuolat pristato Lietuvoje vykstančių dailės parodų panoramą, atspindi šiuolaikinėje dailėje vykstančius procesus bei kuria bendrus projektus su menininkais. Paroda „Tyla, garsas, tyla“ – naujausias laidos autoriaus Augio Kepežinsko įgyvendintas iššūkis.

Šįkart laidos „Linija. Spalva. Forma“ kūrybinė grupė pakvietė septynis dailininkus paklausyti tylos, po to garso ir galiausiai – tylos po garso. Projekte dalyvaujantys menininkai išklausė garsą, kurį įkūnijo džiazo pianisto Dainiaus Pulausko improvizacija. Projekte dalyvavo skirtingų sričių ir kartų menininkai, kurie improvizavo tylos ir garso tema bei sukūrė po kelis darbus.

Jų kūrybos procesą gali sekti ir „Linija.Spalva.Forma“ žiūrovai – laidos kūrybinė grupė aplankė menininkus jų dirbtuvėse, fiksavo tylos ir garso išgyvenimo procesą, vizualinių inerpretacijų gimimą. Projekte dalyvauja septyni menininkai: Algimantas Černiauskas, Rūta Eidukaitytė, Indrė Ercmonaitė, Meda Norbutaitė, Nijolė Šaltenytė, Vytautas Tomaševičius, Marta Vosyliūtė.

 

____________________________________________________________________

WINTER INSOMNIA 2017

St.Petersburg, Russia

artway.tv

facebook.com/artwaytv

hotelrachmaninov.com

youtube.com

II place winner- Meda Norbutaitė

Jury commission: Ashot Khachatrian –  painter, Founder and Editor-in-Chief of the „Artist of Petersburg“ newspaper; Latif Kazbekov – graphic artist; Oleg Yakhnin – Chairman of the Organization Committee of the International Biennale of Graphic Arts in St. Petersburg, and Founder of the Research and Development Fund for Graphics,  the Head of the Graphics Department at St. Petersburg Institute for Arts and Crafts; Alexey  Talashuk – Russian artist, Academician of the Russian Academy of Arts, Alexander Kondurov – Honored Artist of Russia.


Curatorial exhibition 100% OF PAINTING/ Kuratorinė paroda 100 % TAPYBOS

Vilnius, 2016

curator/kuratorė- Meda Norbutaitė

lrt.lt/televizija

literaturairmenas.lt

ONTOLOGINĖ VIRIMO TEMPERATŪRA

Salomėja Jastrumskytė

Regis, meno savirefleksijos atoslū­gis pakeitė iki šiol besitęsusį jo savineigos, kitaip tariant, visokių meno antiesencialistinių praktikų rankų grąžymą ir dantų griežimą. Dar kartą įvijoje istorijoje apmąstomi pamatiniai dalykai, o tokio konceptualaus judesio ženklas – itin smarkiai plintančios vadinamosios tiriamosios parodos (survey exhibitions), susitelkiančios ties viena ar kita konkrečios meno šakos ar žanro problema. Jos nejučia keičia kuratorinių parodų peizažą, varijavusį įmant­riomis intelektualinėmis temomis, socialiniu kritiškumu, pagaliau tiesiog manieringu metameniniu veiksmu. Nūnai parūpo išsiaiškinti tapatumus ir paroda „100 % tapybos“, gegužės 10–28 d. vykusi „Arkos“ galerijoje, kaip tik yra toks menamas tiriamasis veiksmas –­ tarsi ontologinės virimo temperatūros tapyboje nustatymas. Žodžiu, labai simbolinis ir simptominis įvykis. Bet ne tik.

1968 m. Melo Ramsdeno sukurta serija „100 % abstrakcijos“ pateikė tapybą, redukuotą iki konceptualiojo meno grynuolio, besisukančio aplink Ludwigo Wittgensteino kalbos filosofijos ašį, nutolusią nuo bet kokių juslinių ūkanų, kurias iš Maurice’o Merleau-Ponty fenomenologijos traukė tuometė abstrakčioji tapyba. Dabar vietine 2016 m. paroda „100 % tapybos“ grįžtama prie elementaraus tapybos būvio kasinėjimų, dar kartą atsiribojant nuo bet kokio hibridiškumo ir pliuralizmo, juslių sąmyšio, pastaruoju metu smarkiai įsimetusio į tapybos kūną. Tapyba kaip tokia, tapyba par exellence ir kiti filosofiniai grynumo vardai tiktų šiai lokaliai, bet iš tiesų simptomiškai parodai, atspindinčiai ne vien vietines vilniečių (!) tapytojų užgaidas ir galimybes, bet ir universalias tapybos dabarties pasijas. Begalė būdų, kuriais dailininkai apklausia tapybos medijos gebą – šimtu procentų pasirodo neapibrėžiamojo variacijų aibė. Nors, anot Craigo Staffo, tapybą esą lengviau dekonstruoti, nei hipostazuoti…

Matyt, ima ir staiga kyla veik egalitariniu tapusio šiuolaikinio meno pasaulio skilimas – siekis tapybai (ir tapytojams) sugrąžinti būtinybę ir išskirtinumą iš kitų menų. Thomo Lawsono manymu, tapyba – tobulas visų menų kamufliažas, puošnus avangardo vežimas. Taip, tapyba yra tarsi Trojos arklys, įvedantis meno grįžties pajėgas į jo krizių lauką. Nes entropija tenueina tik iki elementų.

Kaip ir nieko nauja po halogeninėmis parodų salių lempomis – meno šakos dažnai apsistumdydavo ankštoje hierarchijos terasoje, kurį laiką estetika turėdavo pakęsti tai poezijos, tai muzikos ar kokios architektūros hegemonijas. Tačiau dabar vis labiau mėginama įrodyti, esą tapyba pačiame elementariausiame lygmenyje glūdi visose kitose meno šakose, o šis tvirtinimas vienareikšmiškai liudija atėjus tapybos hegemonijos metą. Absoliutus tapybos prioritetas, šiaip ar taip, buvo modernistinis europinis įgeidis (kuo tariama buvus ir individualizmą bei iš to sekusias visokias žmogaus (tapančio taip pat) teisių konvencijas ir kt.). Tai, kad prie tapybos autoriteto triumfuojant grįžtama, visų pirma reiškia, kad judinasi beasmenės meno tektoninės plokštės, neutraliai vadinamos laikotarpiais, o antra, kad dabar ir yra tas laikotarpis, kai yra judinamasi ir grįžtama prie ortodoksiškų pamatų. Beje, trečias, subtiliausias aspektas būtų prabangos ir individualizmo sandėris, kuriems begaliniuose technologijų tiražuose ir liberalizmo lygumose grėsė nunykti. Antai išplitus skaitmeninėms technologijoms fotografijoje ir kine analoginiai metodai iš pradžių tapo individualizmo manieros priebėga, o vėliau pajudėjo brangumo ir prabangumo (luxury) linkme, ir tapyba dar kartą istorijoje tapo prabangos fetišu, elitine būtinybe, anot Yves’o-Alaino Bois.

Taigi tapybos dominijoje greitai buvo susigaudyta, jog konservatyvizmas yra titulų šaltinis, o chimeriški tapybos ir kitų meno šakų ir technologijų sukubai anaiptol nėra gyvybingi. Donaldas Juddas, buvęs kone minimalizmo orakulu, dar 1965 m., taip pat laikotarpiu, kai tapyba ir visas likęs menas patyrė savi­stabos, savigręžties posūkį, pareiškė, jog pusė to laikotarpio darbų sukurti nei kaip tapyba, nei kaip skulptūra…

Parodos „100 % tapybos“ savireflek­tyvumą ir vėberišką protestantiškojo kapitalizmo etiką atitinkantį siekį žymi ir įdomus autorių parinkimo kriterijus, t. y. eksponuojami ne vien tapytojų luomo atstovų, bet ir tapančių, meninį išsilavinimą, kitaip tariant, klasikinę akademinę legitimaciją – teisę tapyti – turinčių (kad ir kas jie būtų – menotyrininkai, kuratoriai, menų mokslų daktarai ir kt.) darbai. Toks pasirinkimas logiškas – reikalingas žvilgsnis iš šalies, būtini tie, kurie gali užlipti ant empirikos pylimų ir apsidairyti aplinkui; nūnai tapybai juk priskiriamas mąstymo būdo statusas, tokiu įšventinimu nesibodi Jamesas Elkinsas, Douglasas Fogle’as ir kiti šių dienų tapybos apologetai. Tapybos praktika šiuo metu išties atsidūrusi margiausių kontekstų apgultyje ir akivaizdžios pastangos ją teorizuoti atrodo kaip skubus įtvirtinimų statymas. Nors tapyba yra labai materiali esatis, tačiau teoriniai svarstymai tiesiogiai veikia jos ontologinę sąrangą ir savaip daro įtaką kiekvienam individualiam tapybos atvejui. Tapybai priskiriama ir garbinama sava logika, palaikanti ją iki šiai tampant atpažįstamu pavidalu, teigia J. Elkinsas, XXI a. tapybai grąžindamas alchemijos prieglobstį. O štai Thomasas Lawsonas dar radikalesnis – tapyba apskritai esanti paskutinė šiuolaikinio meno išeitis. Maža to, Peterio Schjeldahlo manymu, tapyba tampa galios išraiška pasaulyje, nuo pat Renesanso iki dabarties neišsenkamai skleidžianti ypatingą šlovės karštį, galutinį Vakarų pasaulio kūrybingumo išsipildymą.

Grįžimas prie pradmenų neišvengiamai suponuoja ir grįžimą prie subordinacijos. Nors, laimei, tai konceptualūs pavaldumo laiptai (personalijomis rantytus šioje parodoje lengva palikti skliaustuose), tačiau vis dėlto tapybos kūno sąnariuose esama neramių traukulių. Ar tapyba yra vien psichologinį tapatumą palaikantis potėpis (Arvydas Šaltenis, Arūnė Tornau, Saulius Dastikas, Romualdas Balinskas, Lena Chvičija), ar gali būti ir automatinių, fizikinių, techninių dažo dengimo būdų (kaip štai Jono Gasiūno dūmai ir deginimas)? Ar tikroji tapyba (sutariant, kad yra ir net klesti įsivaizduojama, virtuali, hibridiška „netikroji tapyba“) –­ tai spalvų archetipinis spektras, o gal monada, t. y. polichromai (Vilmantas Marcin­kevičius, Ieva Skauronė, Ričardas Bart­kevičius, Rimas Bičiūnas ir kt.) prieš monochromus (Eglė Ulčickaitė, Salomėja Jastrumskytė)? Kas tapybos labirinte yra jos Minotauras (Sigita Maslauskaitė, Meda Norbutaitė, Žygimantas Augustinas, Aistė Kirvelytė), o kas tiesiog laisvųjų demarkacijų geismas, t. y. užgrobimas sutartinės morfologiškai apribotos vietos dažams tepti (Ina Budrytė)? Gal tapyba yra tiesiog daiktas, gal net apskritai meno hipostazė, tad paprasčiausiai niekuo neraikomas ir nesmulkinamas (Audrius Gražys, Ramūnas Čeponis, Gustas Jagminas, Aleksandras Vozbinas), atsiprašant Ervino Panofskio ir likusio meno matininkų kanono? Standartai prieš įgeidžius, konformizmas prieš iššūkį, įprotis prieš askezę, letargas prieš norą… Tapyba, kaip vojerizmo konvulsija (Andrius Zakarauskas) ar persmeigiančios tikrovės liudijimas, kaip jusliniai narcisistiniai paviršiai (Kunigunda Dineikaitė) ar ontologinių teritorijų skydai (Jolanta Kyzikaitė), įstrigę tarp kūniškumo, erdvės ir poetikos (Gintaras Palemonas Janonis, Linas Liandzbergis). Tapyba lyg facetinė akis, sudėta iš daugybės regų – novatoriškų ir epigoniškų, arba puikybiškų ir asketiškų, žvilgsnio būdų. Galiausiai anapus ontologinių tapybos virimo garų nebėra oro, kurio galėtų įkvėpti aistringos polemikos plaučiai…

 

 


WINTER INSOMNIA 2016

St.Petersburg, Russia

mongolian-art.de

Audience Choice Award – 1st place- Meda Norbutaite

____________________________________________________________________

Solo exhibition / Autorinė paroda  

Lithuanian Consulate General in St. Petersburg, 2016

urm.lt/stpetersburg/lt

____________________________________________________________________Solo exhibition / Autorinė paroda 

Birstonas Kurhaus, 2015 

kvitrina.lt/

___________________________________________________________________________________

Curatorial Project STILL LIFE. CONTEMPORARY CONTEXT IN TRADITION/ Kuratorinis projektas NATIURMORTAS. ŠIUOLAIKINIS KONTEKSTAS TRADICIJOJE

Vilnius, 2015

curator/ kuratorė- Meda Norbutaitė

lrt.lt/mediateka

7md.lt/daile

lzinios.lt/lzinios/Kultura

bernardinai.lt

literaturairmenas.lt

 

 


Solo exhibition STILL LIFE OF THOUGHTS/ Autorinė paroda MINČIŲ NATIURMORTAI

I paroda, Kaunas, 2014

kauno.diena.lt

II papildyta paroda, Vilnius, 2014

lzinios.lt


Vidmantas Martikonis collection SELF-PORTRAIT/ Vidmanto Martikonio kolekcija AUTOPORTRETAI

Vilnius, 2010

Klaipėda, 2016

stoneart.lt

satenai.lt

7md.lt/daile

VIDMANTO MARTIKONIO AUTOPORTRETŲ KOLEKCIJA

Nijolė Tumėnienė

Pirmiausia, paroda reikšminga tuo, kad joje atsispindi lietuvių dailės pokyčiai, įvykę pastaraisiais dešimtmečiais. Paaiškėjo, kad autoportretas yra pats dėkingiausias žanras, norint suvokti pagrindinių kūrybinių nuostatų kaitą.
Tradicinio portreto žanro rėmuose dailininkas tarsi žiūrėjo į save iš šalies ir kažką sau prisipažino. Autoportretai buvo turiningi . Dailininkas ieškojo savęs, norėjo kūrybos procese įspėti savo paslaptį. Jis ieškojo savitos plastinės kalbos. Ir šiek tiek save romantizavo, ieškodamas mylimiausio herojaus. Jam svarbiausia buvo veidas, per kurį atsiskleisdavo sielos gyvenimas. Dailininkas žiūrėjo į mus kaip į veidrodį ir matė savo atspindį. Jo atvirumas – tai buvo būdas pasirodyti iki tam tikros ribos, už kurios jis užsisklęsdavo nuo smalsuolių. Tokie įdomiausi – S.Džiaukšto, R.Bičiūno J.Daniliausko, A.Kmieliausko, A.Stasiulevičiaus, R.Sližio, A.Šaltenio ir A.Zavišaitės autoportretai).
O dabartiniuose autoportretuose – daugiausia sužinome apie portretuojamąjį per veiksmą, žaidimą, netikėtą, neįprastą situaciją (kartais net šokiruojančią), tarsi teatre. Dailininko išpažintis – įgijo formą sąmoningo maskarado, be jokių įsipareigojimų. „Žiūrėdamas į veidrodį“ betarpiškai ar tik tai įsivaizduodamas, autorius bando save, žaidžia su savimi ir laiku, interpretuoja situaciją „savęs veidrodyje“. Jis nesiekia atskleisti tikrovę, neieško gyvenimo tiesos. Tai įsivaizduojamas „aš“. Tokia autoportreto samprata primena Krokuvos dailės akademijoje duodamą 7 dešimtmečio pradžioje kompozicijos užduotį kaip psichologinį testą – suprojektuoti antkapinį paminklą sau. Tokiu būdu atsiskleisdavo ne vien būsimo dizainerio kompoziciniai sugebėjimai, bet ir jo dvasinės nuostatos: puikybė, tuštybė ar kuklumas ir gilesnės prasmės ieškojimas kūryboje.
Parodoje susitinkame ir su tradicine autoportreto samprata, ir su šiuolaikiško interpretavimo variantais. Čia galima pamatyti įvairių koncepcijų ir meninių kryčių darbus: fotorealizmo (R.Petrausko), šiuolaikišką ekspresionizmo sampratą (V.Marcinkevičius, V.Viningas, E.Varkulevičius), siurealizmo apraiškas (Š.Sauka), iš hiperrealizmo perimtą atspindžio problemą (N.Saukienė, A.Zavišaitė „Autoportretas lygintuve“), teatrališką įsijautimą į surežisuotą vaidmenį (Š.Šimulynas „Autoportretas kaliausėje“ ir Č.Polonskio buitiniai scenarijai).
Nors ekspozicijos salėse dominuoja tapyti autoportretai, bet neskaitlingi skulptūros ir grafikos kūriniai, būdami išraiškingi – giliai įsirėžia atmintin. Tarp jų išsiskiria A.Griškevičiaus „Žiogas“, L.Striogos autoportretai, A.Ališankos „Akmens apkabinimas“ ir G.Piekuro „Sekmadienį“ ir Luca Zuppelli portreto kontrasiluetas. Grafikoje su nepaprasta emocine jėga suskamba išorškai lyg ir paprastas, bet be galo įtaigus A.Skačkausko piešinys.Tobula klasikine forma alsuoja S.Kuzmos, A.Švėgždos ir M.Skudučio autoportretai, naujų minčių sukelia konceptualūs M.Vilučio grafikos lakštai.
Naujesnis požiūris į autoportretą išreikštas ne vien paveiksluose, nutapytuose iš nugaros (G.Kličiaus), bet ir drąsiose akto forma sumanytose kompozicijose: E.Velaniškytės ir M.Norbutaitės ir Š.Saukos. Apsinuoginimas prieš žiūrovą reiškia netikėtą atvirumą, pagimdytą beribės improvizacijos laisvės. Tapytojai supranta, kad šiuolaikiniam žiūrovui nepatinka žiūrėjimas „paprastai“, todėl jie provokuoja ir laukia žiūrovų teismo.
Autoportreto paroda įtikina, kad kolekcijos savininkas Vidmantas Martikonis yra toliaregis kolekcionierius. Jis intuityviai jaučia laiko pulsą ir užčiuopia meno raidos pokyčius. Todėl jo dailės rinkinys – neeilinis, jame daug įdomių, vertingų ir prasmingų darbų, tiek tradicinių, tiek šiuolaikiškų. Belieka tikėtis, kad ir meno žmonės, ir eiliniai žiūrovai tinkamai įvertins šią autoportreto parodą.

2010-10-14


Exhibition THE CLIMBING SUN AGAIN IS WAKENING THE WORLD/ Paroda VĖL  SAULELĖ BUDINA SVIETĄ

Gallery „Meno parkas“, Kaunas, 2014


The second painting competition of Antanas Gudaitis / Antrasis Antano Gudaičio tapybos konkursas

Vilnius, 2014

pylimogalerija.lt


International festival ART IN OLD MANORS OF LITHUANIA/ Festivalis MENAS SENUOSIUOSE LIETUVOS DAVARUOSE

2012-2013

15min.lt/kultura

veidas.lt

lzinios.lt

____________________________________________________________________

Solo exhibition

BALTART gallerie, Bern, Swizerland, 2012

baltart.ch

…….

____________________________________________________________________

BIENALA INTERNAŢIONALĂ DE PICTURĂ CHIŞINĂU, EDIŢIA a II-a , 2011

arta.md

Nominated work– Rafting of Red Sheep, 65×92, oil on canvas, 2010

____________________________________________________________________

Photo book „See – through Chrysalis“ of Japanese photographer Kensaku Shioya, 2011

Art director- Meda Norbutaitė

trakietis.lt

bns.lt

____________________________________________________________________

V. MEZINÁRODNÍ BIENÁLE KRESBY PLZEŇ 2006

catalogue

Meda Norbutaite,  Associative Decor, aut. technique, 64 x 89 cm, 2002